Przebudowa drogi gminnej Nr 115171E relacji Paplin – Chrzczonowice

  • %3Tablica informująca o przyznanym dofinansowaniu

Opis

Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi gminnej Nr 115171E relacji Paplin – Chrzczonowice, gm. Kowiesy, powiat skierniewicki. Droga gminna Nr 115171E zlokalizowana jest we wschodniej części województwa łódzkiego. Wskazana droga przebiega przez miejscowości Paplin oraz Chrzczonowice i stanowi część ważnego szlaku komunikacyjnego na terenie Gminy Kowiesy. Przedmiotowa droga łączy drogę powiatową Nr 1330E relacji Nowy Kawęczyn – Kowiesy – Wola Pękoszewska (stanowiącą jeden z głównych ciągów komunikacyjnych w Gminie Kowiesy) z asfaltową drogą gminną Nr 115158E w miejscowości Chrzczonowice (poprzez wiadukt nad trasą S-8). Dodatkowo przedmiotowa droga od strony miejscowości Chrzczonowice jest bezpośrednio skomunikowana z udostępnioną dla ruchu lokalnego drogą serwisową przy trasie S-8, która prowadzi do oddalonego o 1,6 km węzła „Kowiesy” na drodze ekspresowej S-8. W ramach przewidzianej przebudowy planuje się wykonanie odcinka o łącznej długości 1,345 km.

Stan istniejący

Droga objęta opracowaniem ma charakter drogi gminnej klasy D i służy obsłudze komunikacyjnej zabudowy rolniczej i jednorodzinnej (lokalny ruch mieszkańców). Droga posiada silnie zdegradowaną nawierzchnię z licznymi ubytkami o szerokości ok. 3,00-4,00 m oraz obustronne pobocza o zmiennej szerokości. Odcinek drogi objęty projektem wykazuje bardzo zły stan nawierzchni, występują liczne odkształcenia (koleiny), spękania, liczne ubytki przy krawędzi jezdni. Obecna nawierzchnia wykonana jest w głównej mierze z płyt monowskich, kruszywa oraz fragmentami z destruktu. W okresie wiosny i jesieni oraz przy intensywnych opadach w nawierzchni występują liczne zastoiska wodne i wyrwy. Odwodnienie drogi odbywa się powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne na pobocze gruntowe. W granicach pasa drogowego znajdują się zjazdy indywidualne do obsługi komunikacyjnej działek przyległych do jezdni oraz gminna sieć wodociągowa.

Stan projektowany

Jezdnię projektuje się uwzględniając pas terenu przeznaczony na drogę oraz istniejące zagospodarowanie terenu przyległego. Pas drogowych charakteryzuje się zmienną szerokości od 8,00 do 11,00 m. Wszystkie elementy projektowanej drogi (jezdnia, pobocza) mieszczą się w granicach pasa drogowego. W ramach projektu zostanie poszerzona i wykonana jedna dwukierunkowa jezdnia o nawierzchni z betonu asfaltowego (masy mineralno–bitumicznej) o łącznej długości 1,345 km i szerokości 4,50 m, z obustronnym poboczem o szerokości 0,75 m. Jako nawierzchnię projektuje się wykonanie nakładki z betonu asfaltowego w dwóch warstwach – warstwa wyrównawcza o gr. 5 cm i warstwa ścieralna o grubości 4 cm. 

Parametry projektowe odcinka

Odcinek – 1,345 km

Klasa drogi - D

Kategoria ruchu – KR-1

Szerokość jezdni – 4,50 m

Szerokość poboczy – 0,75 m

Konstrukcja remontowanej jezdni:

  • warstwa ścieralna z masy mineralno–bitumicznej KR-1 grub. 4 cm, warstwa wyrównawcza z masy mineralno–bitumicznej dla KR-1 grub. 5 cm 
  • podbudowa – kruszywo 0/31,5 mm stab. mech. o gr. 20 cm, na poszerzeniach dodatkowo podbudowa betonowa o gr. 15 cm
  • istniejąca nawierzchnia jako dolna warstwa podbudowy

Konstrukcja pobocza: kruszywo łamane 0/31,5mm o grubości po zagęszczeniu min. 10 cm

Aspekty społeczno-gospodarcze

Przedmiotowa droga łączy drogę powiatową Nr 1330E relacji Nowy Kawęczyn – Kowiesy – Wola Pękoszewska (stanowiącą jeden z głównych ciągów komunikacyjnych w Gminie Kowiesy) z asfaltową drogą gminną Nr 115158E w miejscowości Chrzczonowice (poprzez wiadukt nad trasą S-8). Dodatkowo przedmiotowa droga od strony miejscowości Chrzczonowice jest bezpośrednio skomunikowana z udostępnioną dla ruchu lokalnego drogą serwisową przy trasie S-8, która prowadzi do oddalonego o 1,6 km węzła „Kowiesy” na drodze ekspresowej S-8. Wskazana droga zapewnia zatem okolicznym mieszkańcom łatwe skomunikowanie z ościennymi gminami, zarówno dzięki połączeniu z drogą powiatową i drogą gminną, jak również z drogą ekspresową S-8. Wielu mieszkańców korzysta zwłaszcza z bliskiej odległości węzła komunikacyjnego na trasie S-8, dzięki której w łatwy i szybki sposób mogą dostać się do pobliskich ośrodków miejskich, takich jak Rawa Mazowiecka, Mszczonów czy Warszawa, gdzie pracują zawodowo i kształcą się. Dzięki dobremu skomunikowaniu z pobliskimi trasami podróż samochodowa do Warszawy zajmuje około 25 minut.

Zadania planowane jest do realizacji z wykorzystaniem środków własnych oraz dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Harmonogram prac

Lp.

Zakres robót

Termin realizacji
(miesiąc, rok)

1.

Prace przygotowawcze

08.2024

2.

Profilowanie i wykonanie podbudowy

09.2024

3.

Roboty bitumiczne

09.2024

4.

Prace wykończeniowe

09.2024

5.

Nadzór inwestorski

09.2024

6.

Działania informacyjne

09.2024

 

baner toplayer
życzenia świąteczne